Ook fietsen is niet veilig op de eerste schooldag



                                                     Foto Leen Pil

                                               Ook fietsen is niet veilig op de eerste schooldag

                                               Met een knipoog heb je wel verstaan
                                               dat ook mijn teksten soms wat vreemd gaan lopen
                                               bij een bakje troost. Zeker als ik me te hard
                                               gewassen heb. Of als ik niet kan slapen.

                                               Ik neem het risico, heb slechte ogen.
                                               Ik knijp ze bijna dicht. Of komt het door
                                               de afstand dat ik een halve leesbril neem
                                               en niet blijf hangen aan de kleine letters

                                               van de show. Zo spaar ik tijd. En jij begrijpt.
                                               Je hoort me komen.



Reacties

  1. verrassend dit gedicht waarvan één kant van de dialoog wordt beschreven;

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die verbondenheid voel ik ook en vooral in de regel over de teksten; dat vind ik juist zo knap!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts