Ik mag het toch weten

          
                                                     Foto Leen Pil


                                                            Ik mag het toch weten

                                     Hoe hij het doet?

                                     Hij steekt vier mannen in zware dozen, verpakt de handen in plastic 
                                     en je krijgt een overdosis spanning, al lijkt me dat moeilijk in te schatten. 
                                     De schedels maken indruk.
                                     Die moet je tegenhouden.
                                     Hij kijkt ernaar.

                                     Gaandeweg kruipt er sleet in. De razernij is voorbij. Alsof de vingers
                                     slapen.
                                     Op termijn sterven ook de verdachten.

                                     Dan vult hij cd-doosjes met eiwitten. Hij wil niet opvallen.
                                     Hij heeft tot zonsopgang.

                                     Alsof je zelf niet op dat idee zou komen.



Reacties

  1. je hebt echt oog voor bijzondere dingen Leen; hierin ligt een schat van inspiratie
    het gedicht los van dit beeld laat me op twee benen hinken; knap geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De graffiti en tekeningen, die ik ontdekte, zijn op zich al een schat aan inspiratie en toch heb ik pas na het schrijven van het gedicht naar een beeld gezocht.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts