Een moeilijk seizoen




                                                        Een moeilijk seizoen

                                      is het door de felheid van de match of door de geluiden
                                      van zijn vrouw
                                      dat hij halverwege in een zomerstemming is beland
                                      waardoor zijn badjas open valt en de geur van
                                      motoren door hem heen gaat

                                      dat hij haar met koffie wakker maakt en aankijkt
                                      zonder te weten wat er zal gebeuren

                                      daarna pikt hij de herhaling mee


Reacties

  1. een gedicht dat toch niet zomaar evident is; ik lees er meer lagen in

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad. Mijn dochter las er een betekenis in die ik slechts onbewust in het gedicht gelegd had. Boeiend voor me omdat ik zo door commentaar zelf betekenissen ontdek.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts