Of we het ooit zullen weten


                                                                        Foto Leen Pil


                                                              Of we het ooit zullen weten

                                                          De jongeren willen niet praten,
                                                          de ouderen hebben niets gezien,
                                                          geen teken van een misdrijf.

                                                          Maar ze kunnen niet meer stoppen
                                                          en leggen haar in bad, geven haar
                                                          een gele huid.

                                                          Ze rochelt, ruikt naar limonade. En sluit
                                                          de ogen. Herkent het zout op straat.
                                                          En mannen in het water.



Reacties

  1. de laatste regels vind ik prachtig ook al kan ik de regels niet doorgronden; ik vind ze gewoon mooi! En sluit de ogen. Herkent het zout op straat. En mannen in het water

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien hoeft het ook niet, alles doorgronden. Misschien is schoonheid genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wanneer een gedicht mij aanspreekt als lezer dan herken ik iets of ik ervaar iets wat ik niet wist en wat me boeit of het brengt me bij iets wat in mezelf verder gaat( associatie) en schoonheid raakt ook een snaar en dan duurt het soms voor ik er woorden voor kan vinden

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts