Hoeken en vinnen



                                                       Leen Pil

                                                             
                                                               Hoeken en vinnen

                                                   bij een handelaar vind ik een koffervis
                                                   met grote kaken
                                                  
                                                   zijn staart steekt in mijn hand mijn vingers raken zonder vinnen
                                                   uitgedroogd

                                                   en hard en hoekig voelt de oude huid
                                                   door slagen

                                                   langs de naad loop ik naar binnen en verstop me
                                                   in zijn buik


Reacties

  1. het blijft een intrigerend gedicht en het beeld is ook heel bijzonder; kan het niet direct plaatsen; het lijkt op een gevel en tegelijkertijd een rooster van een oven( koekjes) in ieder geval een inspirerend beeld om naar te kijken maar misschien zijn je gedicht en beeld ook los van elkaar ontstaan( ik herken je gedicht nog wel van eerder)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gedicht en beeld zijn inderdaad los van elkaar ontstaan maar wel in dezelfde stad aan zee en in een gelijkaardige & zotte fascinatie voor vissen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts