Saint-Remy-Geest     27-06-2014   -    poëziefeest met Karel Sergen, dichters, vrienden en lezers











                                                                                      Foto's Leen Pil


Het prachtige gedicht "taal" van Karel Sergen mocht ik gisteren op het feest in St-Remy-Geest (info zie blog van 15-6-2014) voorlezen.

In het gedicht herken je de ongerijmde strijd en liefde tussen dichter en taal, dubbel en disparaat, maar o zo heerlijk. Iemand schreef als commentaar bij dit gedicht: 'Langue, tu es Femme'. Een erotisch duel lees je in het gedicht én een Medea die haar eigen kinderen opeet.





Reacties

  1. Dag Leen. Het is nu vier jaar later. Ik las gisteren twee bijzonder ontwrichtende taalgedichten in het DWB-nummer van dit jaar. Je gaat ook bij mijn uitgeverij P publiceren in het najaar, net als ik met mijn Weerboek met Frank Deboosere. Zalig hoe onze dichterswegen elkaar gaan kruisen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Karel. Fijn hoe dichterswegen zich ontwikkelen, ook dankzij elkaar.

    Je bent van harte uitgenodigd op de voorstelling van mijn debuutbundels op 22 september 2018 om 20.00 u bij mij thuis (Kattebroekstraat 70 in Dilbeek). Ook ik zou er graag een feest van maken. Dichter Koen Stassijns zal interviewen, de Big Band 'Café Marché' (waar mijn zoon ook bij speelt) zorgt voor gezellige muziek en Leo Peeraer zal het eerste exemplaar overhandigen. Mocht jij eventueel een woordje willen doen, heel graag! Hartelijke groet

    Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is natuurlijk maar één debuutbundel. De computer zet er automatisch een -s aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stuur je mij het manuscript eens op, Leen? Ik ga tweede helft van mei naar Griekenland, zal het lezen en voelen/denken hoe ik geïnspireerd op je werk kan reageren. Mijn adres is Place St Remy 7
    1370 St Remy Geest

    Ik vond je gedichten in DWB alleszins sterk. Taalmeesterschap.
    GRoet
    Karel

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts