Dit zijn de feiten


                                                                         Foto Leen Pil


                                                   Dit zijn de feiten

                                                   Maar man, de zee is al gesloten sinds donderdag.
                                                   Weet gij dat niet?

                                                   De zee zit niet stil. Het zand verandert, 
                                                   breekt in stukken naar omhoog, worstelt zich 

                                                   uit het water en zuigt zich vol lucht. Laat los
                                                   in dunne vellen.

                                                   Het  zand kan het vliegen niet tegengaan, hooguit
                                                   camoufleren. 

                                                   De eerste nacht slaap ik met een hagelgeweer 
                                                   op een duin.
 
                                                   Grapje, ik heb je nodig als ik opsta. 


Reacties

  1. een prachtige foto bij een heel mooi gedicht; dat het zand verandert vind ik prachtig; hoe de wind wegvalt na de schelp en het zand blijft liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik vond het een prachtig fenomeen aan zee.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts