Makkelijker is het kijken wat mijn buurman doet

Naar aanleiding van mijn bezoek als luisteraar aan de 'Sprekende ezels' in het café Monk in Brussel op 29 januari. 




                                           Foto's Leen Pil


                                 Makkelijker is het kijken wat mijn buurman doet

                                 Hij maakt zich niet druk wanneer het scherm
                                 niet opengaat, denkt

                                 een mooie vrouw
                                 luistert met gesloten ogen.

                                 Hij waarschuwt het publiek,
                                 ik ben geen duif, geen verkoper van rozen

                                 die de café’s afschuimt. Wel de pianist
                                 die er niet is en doodleuk 

                                 een koppel dichters tekent 
                                 aan het tafelblad. 



Reacties

  1. Kwam via fb-post van Stijn Vrancken bij jouw werk uit. Fijn om lezen. Mijn dank daarvoor. Groeten Gi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je. Fijn je via dit blog te leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was inderdaad een fijne, boeiende, wat 'jonge' literatuuravond in een gezellig café.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts