Wat een combinatie van bestaande titels (romans en dichtbundels) kan worden: 

Een uitzonderlijke vrouw



                                          Leen Pil

                                                        Een uitzonderlijke vrouw

                                                        In het land van vergeten
                                                        moet sneeuwwitje sterven.

                                                        Ze leest
                                                        het leven in stukken
                                                        en blinde gedichten
                                                        als hologram voor de koning.

                                                        Als het voorbij is
                                                        laat ze het bad vollopen
                                                        heet en langzaam.

                                                        Alsof ze er haast is.




Misschien herken je de titels in de verzen?


Reacties

  1. het beeld van deze foto en het denken aan een uitzonderlijke vrouw; dat kan ik me voorstellen; ik vind je gedicht een leuke compositie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb net nog even teruggelezen en bedenk me dat "een uitzonderlijke vrouw" van eigen hand is: een schilderij of krijttekening? in ieder geval vind ik het erg mooi; vooral het blauw is sprekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het is een olieverfschilderij dat ik gemaakt heb naar aanleiding van een vroegere reis naar Vietnam. Nadien heb ik er met pastelkrijt nog figuren bij getekend. Het was een vrouw op een lokale markt die me erg fascineerde.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts