Splash and dash



Shari Van Goethem heeft me in het kader van de AL(ij)S-uitdaging, samen met Gert VanlerbergheGust PeetersDaniel Billiet en Kris Odiel De Lameillieure genomineerd - nee, niet om een emmer ijswater over mijn hoofd te kieperen, maar wel om een gedicht rond het thema ALS of langdurige zieken te schrijven en op 12 oktober op de facebookpagina van Ziekenzorg CM regio Mechelen-Turnhout te posten.

Vandaag kan je het gedicht al op mijn blog lezen.



                                        Splash and dash

                                        Wat is er aan de hand?
                                        Opgewarmd schuif ik uit bed, een kleine stap,
                                        een kramp als ik het potlood voor de spiegel
                                        aanbreng, het lijntje in het midden van mijn oog

                                        begin.

                                        Ik worstel met mezelf, zoveel is duidelijk,
                                        ik herdenk de tijd. Groot feest op gang, dat wel,
                                        maar in mijn kamer ruikt het naar een mengsel
                                        in de vorm van gel die op mijn voet terechtgekomen

                                        is.

                                        Ik voel dat iets aan mij ontsnapt. Gespierde taal
                                        en teenwarmers, lichte vleugels, een korte pitstop
                                        en een vlag. Hannibal trekt de Alpen over.
                                        En misschien een knop

                                        herstart.



Reacties

  1. dat vind ik heel mooi Leen en ook voor de andere door jou genoemde mensen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, Nellie. Je kan gerust meedoen en ook een gedicht rond dit thema schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts