Almost Cut-up Poetry: Last in, first out


Een bijna-cut-up gedicht met woorden en flarden uit het dubbelinterview met Josse De Pauw & Sophie De Schaepdrijver in DS Weekblad van 5 juli 2014. 
Een fictieve inhoud nu, los van bovenstaande figuren. 



Last in, first out

Ik zie de dingen samenkomen in de TGV.
Het landschap loopt er voor de voeten,

de zon licht op, het haar is los, de snelheid
piekt er in agenda’s vol met goesting.

Wat zitten we hier te doen?

Ik sta op de rem, zoek nieuwkomers met accent,
vermijd dezelfde schoenen en riskeer de oorvijg

in het systeem. Last in, first out. Er hoefde niets
aan toegevoegd. Geen derde continent.

Ik los het op. De aankomst wordt geannuleerd.




Reacties

  1. ik lees het gedicht als op zichzelf staand en krijg dan een beeld van een trein die door het landschap rijdt en het hier en daar oppikken van woorden uit de gesprekken om je heen; ik zou zo in de trein stappen, het spreekt me aan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts