'Een warm bad is als een tweede moeder'
Mijn gedicht op het Poëzieparcours 'Dichter bij het water'




Van 1 mei tot 1 juni kan je de poëtische hartslag van het Eilandje voelen tijdens 'Dichter bij het water'. Een mix van 10 nieuwe en 10 bestaande gedichten langs de waterkant vormt het parcours door deze wijk in volle verandering. Zeven Antwerpse dichters creëerden voor dit project een tekst, waarvoor ze zich lieten inspireren door dit fascinerende gebied met haar dokken, bruggen en loodsen. Ook het werk van de drie laureaten van de schrijfwedstrijd 'Dichter bij het water' krijgt een plekje op de route. Elk nieuw gedicht staat telkens in duo met een reeds bestaande tekst die de liefde voor stad en stroom bezingt.

Plannetjes met de route zijn vanaf 28/4 af te halen bij het MAS Havenpaviljoen (Hanzestedenplaats 19) en Antwerpen Toerisme en Congres (Grote Markt 15)




Reacties

  1. nogmaals proficiat Leen en ik doe mijn best om samen met mijn zoon te komen kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat de combinatie van telkens twee gedichten ook boeiend kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts