Met dichter Peter Holvoet Hanssen op het Antwerpse Eilandje

                                                        Foto's  Leen Pil

Geen betere gids dan Peter Holvoet Hanssen om je op het Eilandje van Antwerpen te laten rondleiden. Samen met andere dichters bleef ik gisteren heel dicht bij het water en had ik oog voor de verandering in deze voormalige havenwijk. 

Dit voorjaar organiseert Programma voor Stad in Verandering (Stad Antwerpen) i.s.m. Creatief Schrijven en Antwerpen Boekenstad een tijdelijke poëzieroute (3 mei-1 juni 2014) op en over het Eilandje (Antwerpen). Tien bestaande en tien nieuwe gedichten zullen een literair parcours vormen dat bezoekers onderdompelt in de sfeer van deze voormalige havenwijk in volle verandering.
Negen Antwerpse dichters creëren in opdracht een nieuwe tekst. 


Reacties

  1. ik duim voor je dat er een prachtig gedicht van jou een plek gaat krijgen en dan kom ik kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn! Maar het is nog werken. Het gedicht 'stroomt' niet zomaar uit mijn pen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts