Stof of body bag



                                                                Stof of body bag

                                       als ik rondkijk rond de tenen tel ik touwtjes rond de tenen
                                       gebogen voeten in het stof ruik ik het stof en het verschil

                                       een man een onbekende staat meestal op twee benen
                                       als ik rondkijk als ik aarzel zijn zijn handen vrij

                                       om me te vragen
                                       als ik rondkijk als ik aarzel zijn mijn handen vrij

                                       om hem te dragen




Reacties

  1. om hem te dragen; dat klinkt zo mooi in dit gedicht; ik krijg hier andere associatie van dragen bij; dat roept die regel meteen bij me op; ook al kan ik vanuit de context een andere betekenis lezen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan het woord dragen inderdaad op meerdere manieren lezen. Dat is net het fijne aan gedichten.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts