scheepsrecht


                                                                   
                                                                        Leen Pil



                                                             scheepsrecht


                                                   in het droogdok in de zon
                                                                                          tussen de steigers
                                                   klim ik omhoog op slippers en vingers

                                                   druk de lucht uit ijzer en vingers
                                                          en glijd uit de voet

                                                   ik slik het rode stof het stof tussen de steigers
                                                                          in het badwater het zout dat er niet is

                                                   ik hoor het ijzer kloppen onder de bruggen
                                                   in het slijten
                                                            op slippers in de zon

                                                                           klim ik omhoog in het dok
                                                   van de huid
                                                                           in mijn vingers

Reacties

Populaire posts