One of the guys


Dit gedicht is nu gepubliceerd in de bundel 'Verdwalen in het bet van alfa' ter gelegenheid van de poëziewedstrijd van Poemtata 2014. 




                                               One of the guys

                                               Hier sta ik in de uitverkoop. De bak vol
                                               mannenhemden, een rugpand met onthoofde
                                               zebra, een kerel, kraag in plexiblauw gestikt.

                                               Niets past me goed, een schouder hangt
                                               aan nepen, aan knopen die zo hard zijn
                                               dat mijn borsten erop breken. Ik had ze

                                               bij de ingang beter laten staan of samen
                                               met de plastic vulling opgeruimd. Wat is nou
                                               anderhalve duim? De spanning deelt mijn lijf

                                               en leden. Rare jongens zijn het, die me willen
                                               spreken.


Reacties

  1. dit vind ik een bijzonder origineel gedicht( ik had het al eerder van je gelezen)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts